Кои са най-опасните комбинации от храни?
Агенция КРОСС - 13 Август 20:17
/КРОСС/ Германски експерти са идентифицирали популярни хранителни комбинации, които всъщност са вредни за здравето, съобщава Cursor. Диетолозите предупреждават, че подобни комбинации влошават благосъстоянието и пречат на усвояването на хранителните вещества, като призовават хората да ги избягват.
Вкусен, сочен бургер с бира или дори салата от краставици и домати може да бъде вреден за тялото ви. Това е така, защото съставките не се съчетават добре.
Германски експерти са идентифицирали комбинации от храни, които могат да бъдат вредни за здравето. Те включват бял хляб със сладко, черен чай с мляко, бургер с бира и други популярни комбинации.
Някои хранителни навици могат да повлияят негативно на здравето, предупреждават експерти в интервю за немското списание Freundin. Те изброиха храни, които, когато се комбинират, имат вредно въздействие върху организма, и препоръчаха да бъдат елиминирани от ежедневната си диета.
Нискомаслен дресинг за салата и зеленчуци
Комбинацията от зеленчуци и нискомаслен дресинг изглежда идеална за тези, които следят калориите си. Липсата на мазнини обаче възпрепятства усвояването на мастноразтворимите витамини, които се намират в растителните храни. Тялото се нуждае от мазнини, за да се възползва напълно от такива ястия.
Бял хляб и сладко
Тази комбинация е богата на прости въглехидрати, които бързо повишават нивата на кръвната захар, последвано от рязък спад. Резултатът е глад и умора.
Бургер и бира
При тази комбинация тялото първо разгражда алкохола и едва след това мазнините в бургера. Това води до мастни отлагания в корема и бедрата. Най-добре е да пиете обикновена вода с бургер.
Леща и червено вино
Пиенето на червено вино с ястия от леща или соя забавя усвояването на желязо поради танините във виното. За да се подобри усвояването на желязото, се препоръчва да се комбинират такива храни с източници на витамин С.
Алкохол и кофеин
Смята се, че кафето помага за по-бързо възстановяване след употреба на алкохол, но това е погрешно схващане. Изследване от университета Темпъл (Филаделфия) показва, че кофеинът намалява успокояващия ефект на алкохола, но едновременно с това нарушава когнитивните функции.
Черен чай и мляко
Добавянето на мляко към черния чай намалява противовъзпалителните му свойства, тъй като млечните протеини свързват антиоксидантите в чая и възпрепятстват тяхното усвояване. В същото време кофеинът в чая пречи на усвояването на калция от млякото от организма.
Краставици и домати
Тези зеленчуци често се срещат заедно в салатите, но проучванията показват, че комбинацията им може да наруши биохимичните процеси в организма, което затруднява пълноценното им усвояване.
Експертите препоръчват да се избягват подобни комбинации и да се избират храни, които се допълват взаимно за ползи за здравето.
Cursor вече съобщи, че експертите са идентифицирали храни, които възпрепятстват отслабването. Списъкът включва захар и бял хляб, така че те трябва да бъдат сведени до минимум в диетата ви.

Развлечения / Разни


ОЩЕ НОВИНИ 

Бум на близнаци в най-голямата АГ болница в България “Майчин дом“: За 7 дни през август се родиха 7 двойки близнаци
Агенция КРОСС - 16 Август 11:15
Развлечения / Разни
 
Вече 33 години Варна отбелязва своя празник на 15 август - деня на Свето Успение Богородично
Агенция КРОСС - 15 Август 19:32
Развлечения / Разни
 
Betwild влиза на пазара с нови и интересни предложения
Агенция КРОСС - 14 Август 17:02
Развлечения / Разни
 
Защо времето сякаш минава по-бързо, когато наближаваме пенсиониране? Какво се случва в мозъка
Агенция КРОСС - 14 Август 15:48
Развлечения / Разни
 
Нова детска площадка по Благотворителната програма „Българските добродетели“ ще радва децата на Чавдар
Агенция КРОСС - 14 Август 13:17
Развлечения / Разни
 
търси в новини


ПОСЛЕДНИ НОВИНИ В картинки
22:07 Агенция КРОСС   Технологии / Други
ЕНЕРГО-ПРО въведе в експлоатация нова фотоволтаична централа край Полско Косово
21:51 Агенция КРОСС   Развлечения / Култура
Позиция на министъра на културата Евтим Милошев във връзка с разпространен в социалните мрежи и медиите видеоклип, заснет пред п
21:36 Агенция КРОСС   У нас / Общество
Столична община променя маршрутите на градския транспорт в „Кремиковци“ с пускането на новото метро
20:51 Агенция КРОСС   У нас / Общество
Организация на движението по бул. ''Владимир Вазов'' и ул. ''Ген. Инзов''
19:53 Агенция КРОСС   У нас / Общество
Опасно каране на електрически тротинетки: Между 30% и 50% от пострадалите са счерепно-мозъчни травми
19:36 Агенция КРОСС   У нас / Общество
Министърът на отбраната Димитър Стоянов: Новите способности на армията започват с хората и доброто военно образование
19:21 Агенция КРОСС   У нас / Общество
Министър Абровски: Амбицията ни е да изплатим 30% авансово обвързаната подкрепа още в началото на есента
19:06 Агенция КРОСС   У нас / Общество
Сметната палата публикува ежегодните декларации за имущество и интереси
18:56 Агенция КРОСС   У нас / Политика
Становище на Института за пътна безопасност oтносно Политиката за пътна безопасност в управленската програма на „Прогресивна Бъл
18:49 Агенция КРОСС   У нас / Общество
Асоциацията на прокурорите в България за промените в НПК: Ефективността и справедливостта са на една страна

АРХИВ НА ЗАГЛАВИЯТА
« « август 2026  
П В С Ч П С Н
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

за реклама | обратна връзка | потребителско споразумение | добави сайт | какво ново | Мобилна версия Copyright © 2016 Dir.bg. All rights reserved.